Pages

Wednesday, December 5, 2012

Ucapan Pemimpin China tentang Kebangkitan Semula Bangsa Tarik Perhatian Media



Setiausaha Agung Jawatankuasa Pusat Parti Komunis China (PKC), yang juga Pengerusi Suruhanjaya Ketenteraan Pusat PKC, Xi Jinping serta pemimpin yang lain melawat ke pameran "Jalan Menuju ke Kebangkitan Semula" di Muzium Negara semalam. Mereka menyeru para anggota parti agar membangunkan negara dan bangsa, dan terus berusaha untuk merealisasikan matlamat kebangkitan semula bangsa China.

Akhbar Renminribao edisi seberang laut menyiarkan rencana yang menyeru semua rakyat China perlu berusaha bersungguh-sungguh menjayakan wawasan kebangkitan semula bangsa China.

Akhbar Harian Pemuda China menerbitkan rencana pengarang yang berkata, ucapan kumpulan pemimpin negara tersebut menunjukkan keprihatinan mereka terhadap hasrat rakyat dan harapan kepada golongan belia. Selain itu, gagasan para pemimpin ini juga memperlihatkan keyakinan tentang kebangkitan semula bangsa serta pembangunan dan pembaharuan negara.

Akhbar Berita Beijing menyiarkan rencana tentang kebangkitan semula bangsa merupakan matlamat seluruh masyarakat. Pencapaian matlamat tersebut akan membawa faedah kepada seluruh rakyat.




http://malay.cri.cn/601/2012/11/30/41s136368.htm

No comments:

Post a Comment